Webshops

    Soccerfanshop

    (0)

    Trainingspakken en meer.

    Soccerfanshop

    Info

    Levertijd: Binnen 1 dag

    Verzendkosten: Gratis verzending vanaf een besteding van €25, €3,95 verzendkosten bij bestellingen onder de €25

    Retourrecht: Gratis retourneren, tot 30 dagen na ontvangst

    Betaalmethodes: iDeal, Afterpay, Maestro, Mastercard, Paypal, Visa, Mistercash, bankoverschrijving

    Thuiswinkel kenmerk: Ja

    Het verhaal

    “Wij hebben een lange adem want kwaliteit en service betaalt zich altijd terug”, is de overtuiging van Soccerfanshop. De eerste ademteug van het bedrijf dateert van halverwege de jaren ’90. Ondernemer Jos Nagtzaam begon een textielwinkel aan Haagdijk nummer 35 in Breda. Daar, in het gezellige Noord-Brabant, specialiseerde hij zijn boetiek langzamerhand naar een winkel met sportkleding. Voornamelijk voor de voetbalfans.

    De boetiek sloeg aan en met een stabiele omzet bewees Soccerfanshop haar bestaansrecht. Ongeveer twintig jaar na de oprichting was Nederland in de ban van de economische crisis. Ook voor Jos Nagtzaam betekende dit een rustige periode. Tegelijkertijd een kans om na te denken over een nieuw model: een webshop.

    Soccerfanshop.nl zag het levenslicht en al snel werd een locatie gevonden voor het runnen van de webshop. In het dorpje Noordhoek, zo’n tien kilometer ten westen van Breda, ging de zoon van eigenaar Jos aan de slag met dit project. Bruce Nagtzaam, vernoemd naar de legendarische rockheld Bruce Springsteen, greep het project met toewijding aan. Dat blijkt uit de snelle groei van de fanshop.

    Bruce zette het nieuwe distributiekanaal van het bedrijf dus op. Een kanaal dat gekend wordt door, uiteraard, een webshop en verschillende online-kanalen. Heel simpel gezegd: de ondernemerspassie van vader Jos sloeg over naar zijn zoon.

    Het familiebedrijf bewijst zijn profiel vooral als er een plotse transfer in de voetbalwereld beklonken is. De moeder van Bruce komt dan maar wat graag naar Noordhoek om persoonlijk te helpen bij het bedrukken van de nieuwe shirts met het nieuwe rugnummer van een internationale voetbalvedette. Want een echte voetbalshop houdt een serie onbedrukte shirts achter de hand om aan de vraag van de grootste fans te voldoen.

    De inmiddels meer dan twintig personeelsleden van de webshop werken elke werkdag in twee shifts. De eerste start om 09.00 uur in de ochtend en de tweede shift kent zijn einde rond 22.00 uur. Elke dag streeft dat team naar een volledige en kwalitatieve verzending van de orders, naar het sorteercentrum in Breda. De vrachtwagen haalt die bestellingen dagelijks om 21.00 uur op in Noordhoek. Het bedrijf heeft hiermee haar operationele model goed op orde.

    Voorwaardelijk daarvoor is overzicht in de opslag van de producten. Het pand in Noordhoek kent een zeer duidelijke indeling; producten zijn gelabeld zijn en naar categorie ingedeeld. En daarmee is Soccerfanshop.nl klaar voor de toekomst, oftewel klaar voor verdere groei.

    In Breda werkt het bedrijf ondertussen aan een nieuw onderkomen voor de fysieke winkel. De ambitie is om Haagdijk nummer 35 in te ruilen voor een locatie met driehonderd vierkante meter aan winkelruimte. Een ruimte met pure voetbalbeleving.

    Het assortiment

    Voetbal zit in het DNA van het bedrijf. En dus zijn de voetbalproducten oververtegenwoordigd in het assortiment. Het aanbod is reusachtig en alle producten zijn origineel. Zodra je in het hoofdmenu van de webwinkel klikt op clubs/landen is er genoeg keuze. De webshop biedt trainingspakken en shirts van de grootste clubs uit de meest toonaangevende competities van Europa. Het trainingspak van PSG en Barcelona zijn een van de meest populaire items in het aanbod van de clubteams.

    De nieuwste collecties voetbalschoenen van Adidas, Nike en Puma zijn ook te koop in de webwinkel. Verder verkoopt de online winkel producten in de categorieën lifestyle, zoals hoodies, en accessoires. Petten, jassen, scheenbeschermers en keepershandschoenen vallen onder meer in die laatste categorie. Zoals Bruce zelf zegt, Adidas en Nike beslaan 80% van het assortiment. Puma 15% en overige merken 5%.

    De website

    Soccerfanshop.nl is ondanks het enorme aanbod een overzichtelijke website. In de stijl van het bedrijf: met groen en zwart als bepalende kleuren. De menu’s, de categorieën, de zoekfuncties en de items voor het beantwoorden van klantvragen zijn snel te vinden. Geen sublieme gebruikerservaring, wel functioneel en doeltreffend. Filteren op de producten kan in ieder menu-onderdeel eenvoudig op maat, prijs, geslacht en kledingtype.

    Bij elke bestelling kan de klant kiezen waar het wordt afgeleverd. Op een opgegeven adres of op een PostNL locatie. Vervolgens zorgt de winkel er met haar distributiepartners PostNL en Red Je Pakketje voor dat de producten naar klanttevredenheid worden afgeleverd. Op reviewplatform www.truspilot.nl ontvangt de shop door 85% van de reviewers een uitstekende beoordeling. Negen procent van de reviewers beoordeelt de diensten van de webwinkel als goed en vijf procent als zeer slecht.

    Social Media

    Ruim 150.000 volgers blijven via het Facebook-kanaal op de hoogte van alles wat de webwinkel te bieden heeft. Nieuwe producten in het assortiment, nieuwe items in de sale of video’s waaruit blijkt dat de webwinkel in contact staat met de doelgroep. Bas van Velzen, de bekende vrije trappenspecialist en Youtuber, is zoal te zien op de video’s. Het kanaal wordt ook gevuld met content over en van bekende voetballers en voetbalmerken. Duidelijk is dat Soccerfanshop investeert in het online bedienen van haar doelgroep. Het platform is dagelijks in beweging.

    In een vergelijkbaar tempo laat Soccerfanshop.nl van zich horen in de Instashop. Daar staat de teller van het aantal volgers ook al ruim boven de 100.000. Met dit kanaal blijven klanten en liefhebbers op de hoogte van de nieuwste trainingspakken en sales. Wekelijks vult het bedrijf het Youtube-kanaal met een video van interviewer Edward. De video’s van een paar minuten draaien om één specifieke vraag, die aansluit bij de actualiteit in de voetbalwereld. Met iets meer dan veertig video’s werden bijna 4.000 abonnees binnengehaald.

    Klantenservice

    Bellen met de klantenservice van de webshop kan van maandag tot en met vrijdag tussen 12.00 uur en 17.00 uur. Op het nummer 0168-851199. De WhatsApp-service van het bedrijf streeft ernaar elke klantvraag op werkdagen binnen een uur te beantwoorden. Die dienst is bereikbaar via 06-29505349.

    Via Facebook Messenger wil de webwinkel, ook op werkdagen, binnen twee uur reageren op de klantvragen. Ook op vragen via het contactformulier wil het bedrijf op werkdagen binnen twee uur reageren.