Webshops

    Sneakerbaas

    Exclusieve sneakers.

    20 Feb, 2019

    Sneakerbaas

    Info

    Levertijd: 1-2 werkdagen

    Verzendkosten: gratis

    Retourrecht: Gratis retourneren, tot 14 dagen na ontvangst.

    Betaalmethodes: Afterpay, VISA, iDeal, SEPA, PayPal, Maestro en MasterCard.

    Thuiswinkel kenmerk: Nee

    Het verhaal

    Baas over de markt voor sneakers. Sneakerbaas dus, de webstore voor exclusieve sneakers. Een winkel waar gebruiksgemak en eenvoudige navigatie centraal staan. De aantrekkelijke webwinkel heeft een ambitieuze claim: “als je de sneakers die je zoekt niet bij ons kan vinden ga je ze nergens vinden.” Het doel van het bedrijf is klanten de nieuwste en vetste sneakers aanbieden en dit te ondersteunen met een betrouwbare klantenservice en de voordelen van veilig online winkelen.

    Online pionieren staat aan de wieg van het concept www.sneakerbaas.com.

    De webwinkel is uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende webwinkels voor sneakers in de Benelux. De meest recente mijlpaal? In 2018 verwelkomde de webshop haar 100.000e klant.

    Sneakerbaas zag dat e-commerce de detailhandel van sportartikelen drastisch zou veranderen en de strategische kijk daarop zette het om in succes. Het merk is ontwikkeld met gebruikerservaringen als uitgangspunt. En het inzetten van kosteneffectieve initiatieven. Alles om de prestaties van het merk te verbeteren.

    In 2015 werd vlakbij Het Neude in het hart van Utrecht de eerste omni-channel winkel van Sneakerbaas geopend. Deze fysieke locatie maakt het mogelijk om de meest trendy en exclusieve sneakers fysiek te passen, op te halen na een bestelling in de online-store en te retourneren na een aankoop in de webstore. Met andere woorden: shop x return x collect.

    Het adres van deze winkel is Kingtenshaven 1 en de winkel is zes dagen per week open. De openingstijden zijn te vinden op de website van het bedrijf.

    Het assortiment

    Exclusiviteit is waar Sneakerbaas op inzet. En hoe. Niet alleen biedt de webstore vette sneakers van bekende merken als Nike, Adidas, Vans, Puma en Converse. Ook biedt het schoenen aan van merken die lastiger te vinden zijn, zoals New Balance, Lacoste, New Balance, Jordan, Karhu, Mizuno, Diadora, Clarks, Kangaroos en Saucony. Een bewijs? Het Baskets X Peanuts model van het Italiaanse Diadora.

    Het assortiment spreekt de taal van de straat. De thema’s waarin de schoenen staan uitgestald in de webwinkel zijn Sneakers, Casual, Retro Basketball, Skateboarding, Retro Running, Slippers, Technisch Basketball, Technisch Running en Tennis. Naast het duizelingwekkende aantal sneakers is er ook gear te koop. En daarmee bedoelt sneakerbaas producten als T-shirts, Longsleeves, Jackets, Hoodies, Pants, Socks, Accessoires, Caps en Shorts.

    Kortom, Sneakerbaas focust op de nieuwste, hipste sneakers. En met de gear in het assortiment maken klanten de straatlook helemaal af.

    De website

    Sneakerliefhebbers kunnen in de online-winkel dus het hart ophalen. Sneakerbaas heeft de website strak en heel gebruiksvriendelijk ingericht. Zwart en wit in het logo van het bedrijf en zwart en wit in de uitstraling van de webstore. Maar liefst zes talen zijn ingezet voor de navigatie op de site. In het Nederlands, Engels, Italiaans, Spaans, Duits en Frans kunnen klanten en liefhebbers zoeken naar de geliefde producten.

    De producten zijn te vinden onder drie onderdelen: men, women en gear. Daarbinnen maken de filteropties het makkelijk voor de klant om te zoeken naar het favoriete product. De onderdelen kennen een filter op prijs, type, nieuwe producten en sales. Ook laten de onderdelen zien welke producten als ‘most wanted’ in de markt bekend staan.

    Het overzicht van de merken laat zien dat het bedrijf weet waar ze over praten. En het platform toont nieuwsitems, in de vorm van korte blogs, waaruit blijkt dat ze haar klanten meeneemt in het verhaal van haar producten en merken.  

    De waardering van dienstverlening mag er dan ook zijn. Op trustpilot ontving Sneakerbaas al bijna 5.000 reviews. Waarvan 80% van de gebruikers aangeeft een uitstekende ervaring te hebben met het bedrijf. 14% van de klanten ervaart de service als goed.

    Het platform scoort dus hartstikke goed. Haar betrouwbaarheid in de distributie van de orders wordt bewaakt door samen te werken met betrouwbare partners als Post NL, FEDEX Parceis, UPS en DHL. Bij elke bestelling kan de klant een verzendwijze kiezen: via UPS, DHL, FedEx of ophalen in de winkel in Utrecht.

    Social Media

    Een van de geheimen achter het online succes van het concept is dat iedereen een baas kan worden. Hoe? Dat legt het bedrijf zelf uit. Het ambassadeursprogramma houdt in dat dat je gesponsord wordt door het bedrijf en dat je als tegenprestatie het Instagram-account van Sneakerbaas tagt bij de posts.  

    En hoe laten ze nog meer van zich horen op de social-kanalen? Op Facebook delen ze regelmatig haar releases met mooie fotografie of andere visuals. Ook komen er geregeld winacties voorbij. Klanten worden bijvoorbeeld beloond na het delen van positieve reviews op Trustpilot. Een giftcard kan dan zomaar in het verschiet liggen van die gebruiker. Sales, discounts en streetart in de vorm van de meest exclusieve schoenen of gear: het komt allemaal terug op het Facebook-platform. Meer dan 130.000 volgers weten daar inmiddels van.

    Op het Instagram-account wemelt het van de kleurrijke foto’s van sneakers. Je kunt er als ware liefhebber simpelweg in verdwalen. Het kanaal onderscheidt bij haar posts onder andere releases, deals, winacties en nieuwe items. De bijna 120.000 volgers laten onderdompelen in de digitale straatwereld is aan Sneakerbaas goed besteed.

    Enkele keren per week laat het merk ook van zich horen op Twitter en Tumblr. Platformen waar de fanbases duidelijk kleiner zijn. Op Youtube is het al lange tijd stil. De vraag is wanneer een vervolg wordt gegeven aan de Streetart-video met rapper Steen. Daarin legt Stijn Kosterman in een graffiti uit wat de Saucony Grid 8000 CL, alias "Shrimp”, voor hem betekent.

    Klantenservice

    De klantenservice van Sneakerbaas is te bereiken op het nummer 030-2682846. Dit nummer is op werkdagen tussen 09.00 uur en 16.00 uur bereikbaar. Een e-mail naar [email protected] beantwoordt het bedrijf binnen 24 uur na binnenkomst. De vragen via Facebook worden binnen 24 uur beantwoord en via Twitter binnen 48 uur.

    Een Sneakerbaas bestelling kan worden geretourneerd binnen 14 dagen na het plaatsen van de bestelling, mits de producten in originele staat verkeren. De verzendkosten worden vergoed in de vorm van een 10 euro kortingscode die te gebruiken is op de volgende bestelling. De daadwerkelijke verzendkosten worden niet door Sneakerbaas vergoed. Ook dat leggen ze uitgebreid en duidelijk uit in de webwinkel.