PUMA

    RS-X Trophies

    Nieuwe roem.

    8 jan, 2019

    © PUMA SE - De PUMA RS-X Trophies

    ‘New’ celebrities

    In de digitale tijd waarin telefoons, vlogs, tablets en posts je om de oren vliegen, komt PUMA met een eerbetoon aan de era van sociale media en reality shows. Een ode aan de opnieuw uitgevonden roem: de PUMA RS-X Trophies.

    PUMA komt er rustig voor uit: het Duitse merk liet zich inspireren door de ‘nieuwe’ beroemdheden (‘new’ celebrities, zoals PUMA het noemt) van social media, sport en muziek. Een celeb met een leger aan hondstrouwe volgers. De jonge generatie die online de toon zet qua kleding en stijl.

    © PUMA SE - De PUMA RS-X Trophies

    Bulky, zo omschrijft PUMA de schoen. Een goede Nederlandse vertaling ontbreekt. Omvangrijk? Opgezet? Uit kluiten gewassen? Klinkt allemaal iets te negatief. Dat doet deze schoen geen recht. De combinatie van mesh, textiel en leer bovenop is subtiel. De kleuren zijn mooi gemixt: zwart en goud, wit en grijs, grijs en legergroen.

    Niet gek als het ontwerp je een korte flashback bezorgt naar de jaren tachtig. Het dempingsysteem in de zool, Running System (RS), komt uit dat decennium. Eerder dit jaar bracht PUMA al een vernieuwde versie uit van het model uit de 80s. Alles overdreven, gemixt en extremer. Vandaar RS-X.

    Nu geven ze die schoen een vervolg: een fraaie combi van de smaakvolle eighties en de moderne, digitale 21ste eeuw. Vanaf 17 januari koop je deze PUMA RS-X Trophies online en in de winkel.