adidas

    Juventus derde shirt 2017/18

    Een Turijns leger.

    15 feb, 2018

    Juventus derde shirt 2017/18
    © adidas Int. - Het Juventus derde shirt 2017/18, met Pjanic

    Geen ego’s, geen sterallures

    Niet iedere fan was blij met de koersverandering. Een modern embleem? Een nieuw imago? Waarom? De vrees dat Juve’s identiteit verloren zou gaan was groot. Maar echt veel veranderde niet – los van dat logo dan. Gelukkig voor de fans liet adidas hen een eigen design insturen voor het derde shirt. De kans voor de ‘Bianconeri’ om bij te dragen aan het vernieuwde Juve. Het werd een aparte kleur: legergroen.

    De club speelde al eerder in een groen derde shirt, in het seizoen 2014/2015. Dat neongroen deed ze goed. Juve werd kampioen in de Serie A, won de nationale beker en haalde de finale in de Champions League. Wellicht dat de fans met het ontwerp van dit groene shirt willen zeggen: wij willen terug naar de tijd, toen we mochten ruiken aan de allergrootste prijs. De stad snakt naar Europees succes. Winst in de Champions League is namelijk alweer ruim 20 jaar geleden. Graag even terug naar toen Juve zo dichtbij kwam. Alleen nu met iets extra’s.

    Bij een nieuw imago en nieuw shirt hoort natuurlijk de nieuwste technologie: climacool. Zweet wordt snel afgevoerd. Dybala, Pjanic en Cuadrado blijven lekker cool straks op de broeierige Champions League-avonden. Als de CL-tune klinkt marcheren de manschappen van Juve in legergroen het veld op. Felle lichtmasten laten de witte strook over de breedte van de borst – met dun zwart strookje erboven – glinsteren. Op de schouders zit mesh-stof, daarbovenop de drie zwarte adidas-strepen. De kraag is rond en zwart. Aan de uiteindes van de groene mouwtjes zit weer een zwarte strook.

    Dit is het leger van Turijn. Hun sterkste wapen? Het teamgevoel. Hier vind je geen grote ego’s. Geen sterallures. En als je die wel hebt? Zet ze maar opzij. Alles moet wijken voor het team. Hier doe je alles voor de club. In dit groene shirt speel je niet voor jezelf, je speelt voor de stad.